telegram Facebook Twitter instagram Youtube

Нові можливості в отриманні послуг: оформлення спадщини у сільській раді

З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 20.10.2014 № 1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування», відповідно до положень якого органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових прав. Про всі аспекти цього нововведення розповідає начальник Головного територіального управління юстиції у Сумській області Ірина Свистун:

- Система юстиції сьогодні перебуває у динаміці реформ та нововведень, метою яких є наближення адміністративних послуг до європейської якості. Уже звичними стали он-лайн сервіси, такі як отримання довідок, витягів в електронному варіанті; реєстрація фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб через Інтернет. У нашій області позитивно позначилася на аграрній сфері передача нотаріусам, як державним, так і приватним, права реєстрації договорів оренди земель сільськогосподарського призначення.

Продовжуючи упровадження реформ європейського рівня, держава передала нотаріусам право реєстрації фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб. Сьогодні нотаріуси стають своєрідними міні-офісами Міністерства юстиції, де люди можуть отримувати цілу низку послуг. Зрозуміло, що 7000 таких міні-офісів по Україні і 130 на Сумщині – це не так і багато.

А тому наступним кроком, що наближатиме послуги до людей, стало рішення, прописане законодавчо, що у сільських населених пунктах уповноважені посадові особи органів місцевого самоврядування вправі вчиняти такі нотаріальні дії, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.

Свідоцтво про право на спадщину може бути видане посадовою особою органу місцевого самоврядування спадкоємцям першої та другої черги.

Спадкоємцями першої черги є: діти спадкодавця, той з подружжя, який його пережив, та батьки, другої черги – рідні брати та сестри, баба та дід як з боку батька, так і з боку матері.

При цьому, Законом встановлено, що зазначені дії мають право вчиняти уповноважені посадові особи органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та склали іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.

Отже, на виконання вимог законодавства органам місцевого самоврядування необхідно визначити для проходження стажування особу, яка має вищу юридичну освіту та досвід роботи у галузі права не менше трьох років та направити подання на проходження стажування до головного територіального управління юстиції.

Крім того, в населених пунктах, де немає нотаріусів, за органами місцевого самоврядування залишаються повноваження, які вони мали раніше, щодо посвідчення заповітів, вжиття заходів щодо охорони спадкового майна, посвідчення довіреностей (крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, управління та розпорядження корпоративними правами, користування та розпорядження транспортними засобами), видачі дублікатів посвідчених ними документів, засвідчення вірності копій документів і виписок з них, засвідчення справжності підпису на документах

Останнє оновлення на Четвер, 18 лютого 2016, 16:55

Про функціонування «Пункту незламності»

 

Документи облради

Go to top